تحولات منطقه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه برند سازی در استان به خصوص در حوزه صنعت غذا رشد و موفقیت‌های قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: گواه این موضوع صادرات ۳۸ میلیون دلاری برندها و ورود شرکت‌های به‌نام خراسانی به بازار بورس است.

صادرات ۳۸ میلیون دلاری برندهای استان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدیزاده با بیان اینکه بزرگ شدن بازارهای بین المللی و صادرات یک نیاز اصلی برای توسعه واحدهای صنعتی به شمار می‌رود، اظهار کرد: نام و نشان تجاری و یک برند معتبر کمک فراوانی به تسهیل امور در بازار های داخلی و خارجی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: در بازار رقابتی سال‌های اخیر و با پیشرفت شبکه‌های مجازی و فعالیت‌های تبلیغاتی برندسازی در استان خراسان رضوی رشد چشمگیری در میان واحدهای صنعتی داشته و یکی از ارکان اصلی موفقیت کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط بوده است.
وی با بیان اینکه برند سازی در استان به خصوص در حوزه صنعت غذا رشد و موفقیت‌های قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: گواه این موضوع صادرات ۳۸ میلیون دلاری برندها و ورود شرکت‌های به‌نام خراسانی به بازار بورس است.
مهدیزاده ادامه داد: برندینگ به نوعی شناسنامه واحد صنعتی به شمار می‌رود و بزرگترین مزیت آن ایجاد اطمینان در ذهن ناخوداگاه مصرف کننده از کیفیت محصول مورد نظر است علاوه بر این استفاده از ظرفیت خالی سایر واحدهای تولیدی (تولید بدون کارخانه) سبب حرکت بیشتر در بخش تولید شده که می‌تواند دستاورد بهتر برای استان باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر واحدهای صنعتی و تولیدی در زمینه برندسازی کار خود را شروع کردند و اکثر مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی به اهمیت آن در بازارهای داخلی و خارجی پی برده‌اند و تلاش دارند تا فعالیت خود را گسترش دهند و سهم بازار خود را توسعه دهند زیرا یک برند با ثبات سبب سودآوری و توسعه کسب و کار می‌شود که این امر و آگاهی مدیران با کمک و اقدام ارزشمند انجمن مدیران صنایع خراسان صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی استان برند هستند البته واحدهای صنعتی استان باید موفق تر در این زمینه عمل کنند زیرا استان ظرفیت‌های صادراتی فراوانی دارد، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تلاش برای شناساندن برند خود گواه این مسئله است.
مهدیزاده با تاکید بر اینکه حمایت از برند حمایت از کالای ایرانی است، عنوان کرد: ایجاد بستر اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی مناسب، کمک به کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده، کمک به افزایش کیفیت محصولات و ایجاد برند مادر به نام برند ایرانی می‌تواند در حمایت از برندها بسیار موثر باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برند عامل اصلی شناخت محصول بوده که در درجه اول کیفیت محصول و سپس قیمت، آن را از دیگر برندها متمایز می‌کند، برندسازی بخش اصلی کسب و کار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و هرچه در این راه با آگاهی قدم برداریم فرایند کسب و کار به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و به اهداف خود در بازارهای داخلی و خارجی به ویژه در بحث صادرات دست می‌یابیم.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.